سئو سایت

سئو |سئو سایت| بهینه سازی سایت| سئو چیست

۰ دیدگاه

اصول اولیه سئو: ۲۲ مورد ضروری برای بهینه سازی سایت خود نیاز دارید

در اینجا نگاهی خواهیم داشت به موارد اساسی که باید در مورد بهینه سازی موتور جستجو بدانید ،

رشته ای که هر کس در حداقل باید از آن آگاه باشد.

سئو چیست ؟

سئو همه روشهایی که شما می توانید استفاده کنید

برای اینکه بازدید سایت خود را افزایش دهید. همانند یک چتر می باشد.

SERP چیست و مخفف چه کلمه ای است؟
کلمه “SERP” مخفف عبارت Search Engine Results Page می‌باشد،

همان‌طور که از نامش پیداست در آنچه که در نتایج جستجو در اثر یک کلمه یا عبارت سرچ شده، شما مشاهده می‌کنید را گویند.

به عبارت دیگر هر آنچه که شما در نتایج گوگل مشاهده می‌کنید را میتوان جز SERP آورد.

سئو داخلی یا  On-Page SEO

این روشها بسته به روشهای تکنیکی است که می توانید در پشت صحنه در وب سایت خود بدست آورید.

به کلیه پروسه های بهینه سازی داخلی سایت که به منظور کسب رتبه بالاتر در نتایج موتور های جستجو انجام می گردد

سئو داخلی یا On-Page SEO می گویند.

ایجاد لینک

بازاریابی شبکه های اجتماعی

هنگامی که ما در مورد بازدید صحبت می کنیم:

منظور ما از این است که وب سایت شما تا چه اندازه برای نتایج خاص “نتایج ارگانیک” در وب سایت شما ظاهر می شود.

نتایج ارگانیک به مواردی که به طور طبیعی در صفحه ظاهر می شوند ، و نه در بخش های پولی …

سئو

از کل ترافیک ارگانیک ، در سال ۲۰۱۵ مشخص شد که گوگل بیش از ۹۰٪ از ترافیک جستجوی ارگانیک جهانی را به خود اختصاص داده است. بنابراین بدیهی است که شما نیاز به حضور پررنگ در Google SERPs دارید ، اما چقدر قدرتمند است؟

خوب ، مطابق این مطالعه از Advanced Web Ranking (که قبلاً هنگام بحث در مورد چگونگی تسلط بر Google به آن فکر کردم) نشان می دهد که در اولین SERP ، پنج نتایج برتر ۶۷٫۶۰٪ از کل کلیک ها و نتایج شش تا ۱۰ را نشان می دهد. تنها ۳٫۷۳ account را به خود اختصاص دهید.

سئو سایت

ساختن یک معماری قوی سایت و فراهم سازی ناوبری روشن به موتورهای جستجوگر کمک می کند تا سایت شما را به سرعت و به راحتی ایندکس نماید.

این امر از همه مهم تر ، تجربه خوبی در مورد بازدید کنندگان از استفاده از سایت شما و تشویق بازدیدهای مکرر نیز به بازدید کنندگان خواهد کرد.

شایان ذکر است که Google به طور فزاینده ای به تجربه کاربر توجه مینماید.

وقتی صحبت می شود که میزان ترافیک توسط موتورهای جستجو به وب سایت شما هدایت می شود ،
درصد قابل ملاحظه است و شاید واضح ترین شاخص اهمیت SEO باشد.

در سال ۲۰۱۴ ،  ۶۴٪ از کل ترافیک وب از جستجوی ارگانیک ناشی می شود ،

در مقایسه با ۲٪ از جستجوی اجتماعی ، ۶٪ از جستجوی پرداخت شده ، ۱۲٪ مستقیم و ۱۵٪ از دیگر منابع ارجاع.

این مورد با داده های خود ما ، تقریباً ۷۰-۷۵٪ از ترافیک SEW از طریق ارگانیک صورت می گیرد

موتورهای جستجو به دنبال چیست؟

۱) ارتباط

موتورهای جستجو سعی می کنند مناسب ترین نتایج را به سؤال جستجوگر ارائه دهند ،
اینکه موتورهای جستجو چگونه این نتایج را ارائه می دهند به الگوریتم های داخلی خودشان مربوط می شود ،

که احتمالاً ما هرگز آنها را به درستی تعیین نمی کنیم ، اما عواملی وجود دارد که می توانید یقین داشته باشید ، بر این نتایج تأثیر می گذارد و …

بنابراین بسیار مهم است که سایت شما در پنج نتایج برتر ظاهر شود.

چگونه می خواهید به این هدف برسید؟
با راهنمایی های زیر ، که من به دو دسته تقسیم می شوم:
موتورهای جستجو به دنبال چه چیزی هستند و …
درام رول … آنچه آنها به دنبال آن نیستند.

۲) کیفیت محتوای شما

آیا مرتباً مقالات ، فیلم های مفید یا مفیدی را منتشر می کنید که محبوب و خوب تولید می شوند؟

آیا شما برای انسانهای واقعی می نویسید و نه موتور جستجوگر خود؟

خوب ، شما باید آخرین تحقیقات از Searchmetrics در مورد عوامل رتبه بندی ، نشان می دهد که Google به جای استفاده از کلمات کلیدی بر اساس نمایش داده های جستجوی محبوب برای ایجاد محتوا ، به سمت محتوای با فرم طولانی تر است که قصد بازدید کننده را به طور کلی درک می کند ، حرکت می کند.

اصولاً از نگرانی در مورد کلمات کلیدی دست بردارید و روی تجربه کاربر متمرکز شوید.

۳) تجربه کاربر

مزایای سئو بسیاری برای ارائه بهترین تجربه ممکن کاربر وجود دارد.

شما به یک سایت با پیوند داخلی مرتبط و محتوای مرتبط نیاز دارید.

کلیه مواردی که بازدید کنندگان را در صفحه وب خود نگه می دارد و گرسنه می شوند تا اطلاعات بیشتری کسب کنند.

۴) سرعت سایت

چه سرعت بارگذاری صفحات وب شما به طور فزاینده ای تبدیل به تمایز موتورهای جستجو می شود.

Google به زودی ممکن است نتایج برچسب گذاری شده در صفحه شتاب موبایل (AMP) را شروع می نماید.

۵) سازگاری با دستگاههای مختلف

آیا وب سایت و محتوای آن برای هر اندازه و دستگاهی از صفحه نمایش به همان اندازه بهینه شده است؟
بخاطر داشته باشید که گوگل اظهار داشته است که طراحی ریسپانسیو روش برتر برای بهینه سازی موبایل است.

۶) لینک داخلی

به بهبود رتبه شما برای کلمات کلیدی خاصی کمک می کند. اگر می خواهیم این مقاله برای اصطلاح “اصول SEO” رتبه بندی شود ،

می توانیم با استفاده از تغییرات متن لنگر مشابه ، به سایر پست ها پیوند برقرار کنیم.

این به گوگل می گوید که این پست مربوط به افرادی است که در جستجوی “اصول SEO” هستند.

برخی از کارشناسان توصیه می کنند متن لنگر شما را تغییر دهید

و به همان صفحه اشاره کنید زیرا Google ممکن است چندین استفاده یکسان را به عنوان “مشکوک” مشاهده کند.
به گوگل کمک می کند تا سایت شما را خزیده و فهرست بندی کند. آن دسته از Googlebots های کوچک که برای بدست آوردن اطلاعات جدید در سایت شما ارسال شده اند ،

بهتر می توانند چگونگی استفاده شما از مطالب مفید و قابل اعتماد را بدانند ، و بیشتر باعث می شوند لینکهای داخلی شما خزنده شود.

۷) اعتبار

وب سایت اقتدار سایتی است که مورد اعتماد کاربران آن است ،

صنعتی که در آن فعالیت می کند ، وب سایت های دیگر و موتورهای جستجو. به طور سنتی ، پیوندی از وب سایت مرجع بسیار ارزشمند است ،

زیرا به عنوان رأی اعتماد می بینید. هرچه تعداد بیشتری از این موارد را داشته باشید و محتوای با کیفیت بالاتر تولید کنید ،

احتمال دارد که سایت شما نیز به عنوان یک مقام مسئول تبدیل شود.

با این حال همانطور که تحقیقات ذکر شده Searchmetrics نشان می دهد ،

ارتباط سالانه بین لینک دهنده و رتبه بندی رو به کاهش است ، بنابراین ممکن است با گذشت زمان ، پیوندها به همان اندازه که فکر می کردیم ، برای SEO مهم نباشند.

استدلال خوبی در مورد نظرات این قطعه اخیر درباره پیوندها به عنوان KPI بازاریابی وجود دارد ، که دیدگاه های متنوعی درباره این موضوع ارائه می دهد.

۸) توضیحات متا و برچسب های عنوان

داشتن توضیحات متا لزوماً رتبه شما را در SERP بهبود نمی بخشد ،

اما این چیزی است که شما حتماً باید قبل از انتشار مقاله از آن استفاده کنید زیرا این امر می تواند به افزایش شانس شما برای جستجوی کلیک بر روی نتیجه شما کمک کند.

۹) Schema markup

با افزودن نشانه گذاری Schema به HTML صفحات ، می توانید نتایج جستجو را جذاب تر کنید.

این می تواند به نتایج جستجوی شما به یک زمین بازی ثروتمند رسانه ای تبدیل شود ،

اضافه کردن رتبه های ستاره ، رتبه بندی مشتری ، تصاویر و سایر اطلاعات مفید

۱۰) تصاویر دارای برچسب مناسب

بسیاری از افراد فراموش می کنند که هنگام بارگذاری تصاویر در محتوای خود ، ویژگی alt را درج می کنند ،

اما این قطعاً چیزی است که نباید از آن غافل شوید زیرا Google نمی تواند تصاویر شما را “ببیند” ، اما می تواند متن alt را “بخواند”.

با توصیف هرچه دقیقتر تصویر خود در متن alt ، شانس ظاهر شدن تصاویر در جستجوی Google Image را افزایش می دهد.

۱۱-محتوا

محتوای مفید تولید کنید .

مقالاتی همیشه سبز تولید کنید .

۱۲-دامنه

داشتن نام دامنه “غنی از کلمات کلیدی” ممکن است به بررسی دقیق تری از Google منجر شود.

با توجه به Moz ، Google دارای “سایتهای دارای اولویت بندی با دامنه های غنی از کلمات کلیدی است که در غیر این صورت کیفیت بالایی ندارند.

داشتن یک کلمه کلیدی در دامنه شما هنوز هم می تواند مفید باشد ،

اما می تواند به بررسی دقیق تر و یک اثر رتبه بندی منفی احتمالی از موتورهای جستجو منجر شود –

بنابراین با دقت حرکت کنید. ”

همچنین شما باید مطمئن شوید که اگر سایتی را بدون www کار می کنید.

پیشوند ، شخصی که در www.example.com تایپ می کند هنوز به سایت شما هدایت می شود.

اگر این اتفاق نیفتد ، ممکن است گوگل فرض کند که این دو سایت مختلف هستند و ممکن است بازدید شما به خطر بیفتد.

۱۳) پیوند یکتا

عناوین مقالات شما باید زیر ۵۵ نویسه باشد تا از دید کامل آنها در SERP اطمینان حاصل شود.

اطمینان حاصل کنید که آنها تا حد امکان خوابی ، جذاب و توصیفی دارند (این اغلب تعادل غیرممکن است).

فقط از عناوین clickbait دوری کنید ، به چیزی قول ندهید که محتوای آن را ارائه ندهد.

پیوند مجدد (یا URL) ، که می توانید در CMS خود تغییر دهید حتی پس از تنظیم خودکار ، لازم نیست که دقیقاً با عنوان مطابقت داشته باشد.

گوگل اعلام کرده است که شما می توانید سه تا چهار کلمه کلیدی را استفاده کنید که باید مهمترین کلمات کلیدی را در اولویت قرار دهید.

۱۴) نظرات

سیستم نظرات خود را خاموش نکنید. داشتن یک جامعه پر رونق از مفسران منظم که در زیر پست های شما گفتگو می کنند ،

نشان می دهد که بازدید کنندگان به اندازه کافی به محتوای شما اهمیت می دهند

تا نکات مربوطه خود را بیان کنند یا آن را ستایش کنند یا آن را بی رحمانه کشف کنند. در هر صورت ، حداقل مردم آن را می خوانند.

فقط در مورد فیلتر کردن نظرات هرزنامه ها بسیار مراقب باشید و یا فوراً هرگونه لغزشی را از بین ببرید.

همچنین ارزش افزودن مقدار nofollow را به بخش نظرات خود اضافه می کند ،

بنابراین Google هرگونه پیوند اشتباه را که ممکن است ظاهر شود ، نادیده نمی گیرد.

۱۶) اجتماعی

مسلماً بدیهی است که می توانید دید سایت خود را از طریق سئو غیر تکنیکی بالا ببرید ، البته از طریق بازاریابی رسانه های اجتماعی.

شما باید اطمینان حاصل کنید که در تمام کانالهای اجتماعی مربوطه حضور دارید (در هر کجا مخاطب شما ممکن است) ،

و نه فقط محتوای خود را به صورت چهره ای پخش کنید ،

بلکه با استفاده از آن به عنوان یک کانال خدمات مشتری و ارتباط واقعی با مردم در یک دوستانه روشی مفید و سرگرم کننده

ارتباط واقعی بین سیگنال های اجتماعی و رتبه بندی جستجو بسیار مورد بحث است ،

اما در اینجا یک مرور کلی درباره موضوع وجود دارد.

موتورهای جستجو به دنبال چه چیزی نیستند؟

بسیاری از شیوه های “کلاه سیاه” وجود دارد که می تواند تمام مجازات گوگل را در سایت شما به ارمغان بیاورد ،

بنابراین بهتر است از انجام موارد زیر جلوگیری کنید ، حتی اگر در آن زمان به نظر می رسد یک برنده آسان آسان است.

۱۷) چاشنی کلمات کلیدی

استفاده بیش از حد از کلمات کلیدی در صفحات شما ، به ویژه هنگامی که آنها به وضوح بر خوانایی سایت شما تأثیر می گذارند.

قابل بحث است که آیا Google حتی هنوز از کلمات کلیدی به عنوان عامل رتبه بندی استفاده نمی کند.

۱۸) خرید لینک یا تبادل بیش از حد پیوند

فکر می کنید به یک مزرعه پیوند نزدیک شوید؟ فقط این کار را نکنید.

حتی ارزشش را ندارد ارزشمندترین پیوندها به سایت شما مواردی هستند

که از سایتهای معتبر در طاقچه شما به دست می آیند.

۱۹) تبلیغات آزار دهنده

هر چیزی بیش از حد سرزنده که لذت خواندن مطالب شما را از بین می برد و سرعت سایت شما را کند می کند.

۲۰) interstitials برنامه تلفن همراه

اگر بازدید کنندگان تلفن همراه را با یک آگهی تمام صفحه برای بارگیری برنامه خود ارائه دهید ،

Google شما را ریسپانیسو دیگر برای موبایل نمی داند.

۲۱) محتوای تکراری

اگر Google دو قطعه یکسان از مطالب پیدا کند ،

چه در سایت شخصی شما ، و چه در مورد دیگری که حتی از آن آگاهی ندارید ،

فقط یکی از این صفحات را فهرست می کند.

شما باید از سایتهای اسکرابر آگاه باشید ، به طور خودکار محتوای خود را سرقت کرده و مجدداً منتشر کنید.

سئو

۲۲) متن و پیوندهای پنهان

روش هایی برای دستکاری در رتبه بندی وجود دارد که ممکن است کاربر هرگز نبیند ،

اما احتمالاً Google احتمالاً شما را پیدا کرده و مجازات خواهد کرد.

از استفاده از متن سفید روی یک پس زمینه سفید ،

قرار دادن متن بر روی صفحه نمایش ،

تنظیم اندازه قلم در صفر یا پنهان کردن پیوند در یک کاراکتر واحد مانند کاما یا یک توقف کامل خودداری کنید.

چرا سئو مهم می باشد؟

  1. در هر ثانیه ۶۳۰۰۰ جستجو در گوگل انجام میشود.
  2. ۶۱ درصد از کسب و کارهای دنیا، سئو و بازاریابی محتوا را مهمترین روش بازاریابی خود میدانند.
  3. به طور متوسط ۴۱ درصد از هزینه های بازاریابی در شرکت های بزرگ در فضای آنلاین خرج میشود.
  4. ۴۶ درصد از جستجوها در گوگل به کسب و کارهای محلی اشاره دارند.
  5. نرخ تبدیل به مشتری و هزینه سئو در مقایسه با همه روش های دیگر پایین تر است.

۹۳ درصد از تجربه های خرید آنلاین با یک جستجوی ساده در اینترنت آزاد می شود

۷۵ درصد از جستجوهایی انجام شده در صفحه اول نتایج پایان یافته و به صفحه دوم مراجعه نمی کنند.

۷۰ درصد از کاربران تبلیغات گوگل در صفحه نتایج را جدی نمی گیرند و فقط روی نتایج اصلی کلیک می کنند.

هلدینگ بزرگ آپامه مال مجری تنها هلدینگ بزرگ ایران داری چندین فروشگاه و خدمات مختلف می باشد.

پانوشت :
seo
۵/۵ - (۱ امتیاز)

گذاشتن دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *